Ne nadarmo se říká, že jednou vidět je lepší než stokrát slyšet. Toho se držíme i při výuce zeměpisu. Mimo jiné používáme brýle Oculus s virtuální realitou a dostáváme se na jiné kontinenty, do jiných kultur a odlišné přírody.
Deváťáci se při řešení tématu „světové hospodářství“ podívali do ulic vyspělých zemí, například do Japonska, Francie a velkých měst Spojených států amerických, a měli možnost je porovnat se zeměmi méně rozvinutými, třeba s Bangladéší, Indií a Mongolskem. Viděli řeku Gangu, mongolskou poušť Gobi a chudobu v Bangladéši.
Sedmáci při hodině zeměpisu virtuálně navštívili Asii, která je tématem jejich výuky. Líbilo se jim zblízka si prohlédnout osmitisícovky v Himalájích, pobřeží Thajska, projeli Malajsii a podívali se do Spojených arabských emirátů, kde viděli nejvyšší budovu světa.
Šestá třída právě probírá Afriku, a tak si šesťáci prohlédli faunu a flóru tohoto kontinentu. Podívali se do turisticky známých oblastí, jako je Egypt, Maroko a Tunis, ale také do chudého Sahelu.
Děti si tak mohly ověřit řadu informací, které získávají při výuce, téměř na vlastní kůži.
Alena Fleischerová, učitelka zeměpisu